Mezi letecká pozemní zařízení patří letištní znaky. Letištní znaky jsou prostředkem řízení a usměrňování leteckého provozu. Pomáhají pilotům orientovat se na letištních rampách při startech, přistáních a pojezdech.
Rozlišujeme typy letištních znaků:
a) podle informací
Příkazové znaky RWY - identifikují místo , které letadlo nesmí přejet, pokud nedostane od řídící věže jiný příkaz. Námi vyráběné typy příkazových znaků se řídí dle 5.5.2.16 předpisu L 14.
Informační znaky RWY - zahrnují směrové znaky, znaky míst, cílové znaky, znaky výjezdu z RWY. Námi vyráběné typy informativních znaků se řídí dle 5.4.3.25-32 předpisu L 14.
b) podle provedení
Prosvětlované letištní znaky
Konstrukce je vyrobena z hliníkových profilů a je dostatečně staticky dimenzovaná. Zadní panel je z hliníkové desky, přední čelní průhledné sklo je z polykarbonátu. Znaky jsou vyrobeny v rozměrové škále dle FAA. Samotná konstrukce znaku je technicky vyřešena tak, aby se vyžadovalo minimum servisního a materiálového vybavení při případné údržbě. Osvětlovací zdroje jsou umístěny v objímkách, které zabezpečují snadnou výměnu. Žárovky jsou zapojené vždy na dva okruhy. Znaky jsou vybaveny pasivními bezpečnostními prvky a to bezpečnostní zásuvkou a zástrčkou, která umožní technicky dokonalé a bezpečné odpojení znaku od sítě v případě kolize s konstrukcí letadla. Bezpečnostním prvkem je také lámací spojka, která umožní oddělit těleso znaku od základového upevnění a tím eliminovat škody vyvolané mechanickým střetem. Výška znaku zajišťuje prostor bez překážek pro vrtule letadel. Rám konstrukce je zaoblen.
Reflexní letištní znaky
Konstrukce reflexních znaků je vyrobena z ocelového nebo hliníkového lisovaného plechu tloušťky 1 - 2 mm. Na zadní straně jsou vyztuženy hliníkovým profilem. Čelní plocha je vyrobena z retroreflexní fólie 3M, která zaručuje barevnou stálost min. 5 let a splňuje požadavky na adhezi a odolnost vůči poškrábání. Znaky jsou ukotvené na předem připraveném betonovém základě a to přes bezpečnostní lámací spojky, které jsou pevnostně dimenzované tak, aby vydrželi nápor aerodynamických turbulencí způsobených letadly. V případě mechanického kontaktu s letadlem se bezpečně zlomí v předem určených místech.